negerbollar,kokosbollar eller kalla de va du vill...

jahapp...va heter de då? jag har alltid sagt negerbollar, mamma har en receptbok där det faktiskt står negerbollar, jag tycker de e så otroligt fånigt att man ska hålla på å ändra namn för att saket och ting helt plötsligt ses som rasistiskt...suck.
Nu va väl förmodligen dom flesta av kommentarerna ironiska men men:)
Budapesbakelse???hmm...e de okej å säga det eller finns det nya namn till de med?
Tillåmed våran nationalsång e nu förtiden raststisk om man sjunger...den sjungs knappt på skolavslutningen längre...sorligt.
Varför skall vi hålla på och ändra oss när mörkhyade själva sjunger eyyo nigger å säger wzup nigga när dom ses...väldigt väldigt märkligt tycker jag.
Neger är inget fult ord, de e vi som fått det att framstå som det(eller dem som påstår att det t.ex helt plötsligt e fel att säga negerbollar) Neger är ett ord som beskriver någon som är mörkhyad...lika gärna som vi säger vita  elles  varför inte helt vanliga svenssons e det med rasistiskt?


I början av 2000-talet började man (i Sverige) debattera om den tidigare beteckningen negerboll är lämplig eller inte, eftersom neger upplevs stötande. Ordet undviks numera i receptböcker och kafémenyer till förmån för chokladboll, men är fortfarande vanligt i vardagligt språk


menmen...kalla de va ni vill...jag kommer nog fortsätta säga negerboll och hoppas på att jag inte blir sedd som rasist eller blir stenad eller något för de:)tror faktiskt att även min mörkhyade vän säger negerboll utan att tänka något vidare mycket på de...


...xoxo...


Kommentarer
Postat av: Ida

hahahahha klockrent..

2009-02-19 @ 15:31:11
URL: http://idamanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0