Elin Havanna...

Ja idag döptes Lilla Havanna... Elin Havanna Rasmussen blev hennes namn och gissa om jag är stolt:)
För ja, det är faktiskt taget efter mig;)

Jag har verkligen inget för kyrkan och allt vad gud heter efter det vi gått igenom med William. Men självklart gick vi dit allesammans, det var ju allas våran Havanna som skulle döpas.
Prästen var HELT underbar enligt mig. Fick allt att kännas så personligt, inte som någon jäkla predikan.
Hon började med att prata om Havanna. Hur unik hon är och hur mycket mer kärleksfull hon både redan är och kommer bli jämnfört med oss "vanliga".  Hon pratade om hur människor såg handikapp och hur fel dom såg på det. Tänk, kan man inte se det så att Havanna inte har en kromosom för mycket utan det är vi som har en för lite? Hon pratade även om Havannas mamma Anna.. Hur stark hon var och hur stark hon skall fortsätta vara. Hur mycket hon lärt sig av detta och hur mycket kärlek hon tillåtit sig själv att känna.
Nej detta dop går inte att förklara med ord.
Det berörde mig och många andra MYCKET det berörde alla oss som känner att Havanna är en del av vårat liv..
Efteråt sjöng min älskade Adde Hallejuah så vacker i kyrkan.

Fina flickor. Havanna och mamma Anna




Syster Therse blev fadder likaså Amanda




Det kryllade av livliga barn i kyrkan:)


Nu vågade sig även Jonathan fram som stått och gömt sig bakom Anna










Min Adde sjunger vackert:)


Koncentrerad, ska ha koll på kamera,ungar,dörrar och hela tjoflöjtet:)




Tha boyband + Wilma


Go mat å härligt folk...








På med finkläder






FINA!!


så OERHÖRT läcker bild på mig ;)




Lillebror (karlsson på taket)


Såhär kan Havanna se ut om hon e arg:)
ville inte sova i maffia mommos famn... men sen fick hon komma till tant Elins famn, då somnade hon så tryggt och gott på stört.... SKRYT




-fubb, fick Havanna såhär mycke pengar!!!




Här vågade söta Alicia sig fram med...


KAFFEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


som alltid... mycket bilder blir det

OVER AND OUT




Kommentarer
Postat av: malin

ja det va ett jätte fint dop, det prästen sa hörde jag knappt då ja hade en arg Alexandra hos mig som inte ville sitta som sen ville sitta och inte sitta igen :/ , tror inte hon gillade kyrkan direkt, något hon fått efter sin mamma =) Fina och bra bilder, och närbilden på dig Elin va ju iaf skit snygg :)

Havanna e en helt underbar tjej, nu ska grannkällingen sova!! nattinatti, ses nog i morrn :)

2010-04-10 @ 22:48:50
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: malin

visa Adam alla bilder, när vi kommer till bilden på Annelie säger Adam " det där, det e ju Patrik i klänning " dessa ungar alltså :)

2010-04-11 @ 15:45:00
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0