Sunshine

Idag skiner solen, blåser lite kallt men på baksidan är det nog lä. Jag och Holly ska snart gå ut och leka... vaknade kl 10 idag så vi e lite trötta efter att ha sovit för länge antar jag.

Idag finns William i mina tankar extra mycket. Min systerson allas våran ögonsten.
För 4 år sedan satt vi uppe på Astrid Lindgrens barnsjukhus och såg dig kämpa för att överleva cancern.
Men just denna dag för 4 år sedan så orkade du inte längre. Vi viskade till dig att det är okej, det är okej att du åker älskade William, du kommer alltid finnas i våra hjärtan.
Du tittade på oss, på din mamma,pappa storebror och så tog du sakta ditt sista andetag.
Du såg så fridfull och trygg ut där du satt i pappas famn. Vi stod alla runt dig, länge.
Tittade på dig, kramade dig, pussade dig.
Vi ville inte riktigt släppa taget. Visste att det var sista gången vi fick chansen att ta på dig. Känna dig, pussa dig.
Nu finns du i våra tankar, i våra hjärtan och i våra hem.
På en hylla här hemma finns du i en ram, brevid ligger din napp och en liten lerfågel du en gång gjorde.
Ikväll tänder vi ljus och skänker dig extra mycket kärlek och tankar.
Hoppas du har det bra älskade William...så småningom ses vi igen, gud så jag längtar.












Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

HAr haft William i mina tankar sedan jag vaknade inatt kl 1. Det är William som skiner solen idag!! Det är jag säker på! Han va en riktig solstråle! Jag träffade ju honom aldrig.. men han sitter stenhårt fast i mitt hjärta!!! FÖRALLTID!!!

2010-04-20 @ 12:09:34
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: mams

så bra skrivet Elin!! Kommer ohåg det som det var igår!!!

Det var en lååång dag..men vi satt där..vakade, bad honom släppa taget, tiden för oss stod stilla, o vi kunde inte fatta att livet utanför pågick ...konstigt..

Tiden på Astrids var som i en bubbla...vilket för oss då var helt "normalt" o givetvis heeelt självklart!! Att finnas där...brevid...heeela tiden!!!

tänder så klart ljus ikväll...vi oxå!!!



2010-04-20 @ 20:50:38
Postat av: Jennifer

Åhh... gud så jag saknar honom. han är så fin! kommer aldrig att glömma honom, aldrig. han fick mig att kämpa vidare och överleva skiten. och jag gav ett oskrivet löfte som jag höll.

åh vad jag vill få träffa honom igen, krama o pussa på honom!

tänker på er, och framför allt william. <3

2010-04-20 @ 21:04:33
Postat av: malin

Åh Elin, så fint skrivet. Förstår inte hur ni känner er denna dag, hur allt ni känner inom detta med sorgen, eller Ja, ibland tror jag att jag vet precis vad och hur ni känner,Han kommer för alltid att finnas inom er, vid er sida, Han kanske inte syns, men han finns där,.. hela tiden. Kramar

2010-04-20 @ 21:15:29
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Emily

Så fint skrivet gumman. Du ska vara stolt som är moster till denna kille som berör alla så oerhört. Även vi som inte kände honom. Hoppas du vetr att även du är extra mycket i mina tankar. Pusss

2010-04-21 @ 08:43:48
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: stéphanie

Usch... jag börjar till och med att grina när jag läser detta..så fint skrivet elin! <3

2010-04-26 @ 22:19:13
URL: http://stephaniewesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0